Przejdź do głównej zawartości

B2B

W prowadzeniu przedsiębiorstwa istnieje wiele innego rodzaju procesów, które muszą zachodzić, by przedsiębiorstwo mogło być i rozwijać się. Takimi procesami bez wątpienia jest proces sprzedaży i zakupów. W procesie sprzedaży, to przedsiębiorstwo sprzedaje oferowany przez siebie towar czy usługi, dzięki którym zyskuje środki finansowe, w tym może również generować zysk.

W ciągu zakupów, to przedsiębiorstwo dokonuje zakupu np. materiałów i surowców niezbędnych do produkcji, sprzętów, maszyn i urządzeń czy innych usług, jakie są niezwykle potrzebne lub przydatne w prowadzeniu działalności gospodarczej.

B2B co toż jest?


Skrót b2b pochodzi od angielskich słów business-to-business, oznaczający wszelkie transakcje jakie odbywają się pomiędzy dwoma lub więcej podmiotami gospodarczymi. B2B oznacza tylko i wyłącznie transakcje, jakie odbywają się pomiędzy przedsiębiorstwami, nie zaś pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem.

Specjaliści zaznaczają, że współpraca na zasadach B2B jest znacznie inna, niż pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem. Wiąże się z zupełnie innymi standardami i zasadami, nie tylko ogólnie przyjętymi, ale i przede wszystkim prawnymi. Różna jest też współpraca, pomiędzy przedsiębiorstwami na terenie naszego kraju, a pomiędzy przedsiębiorstwami wpływającymi na terenie różnych państw.

Aby określić, B2B co to jest, trzeba uważać na uwadze przede wszystkim podstawowe przepisy, jakie obowiązują w naszym kraju. Należy wziąć pod uwagę m. in. przepisy prawne, skarbowe i wiele innych.

Wiele osób uważa, że w przypadku interesów odbywających się pomiędzy przedsiębiorstwami, są one bardzo ważne, narzucają wiele trendów, również tych, które powstają we współpracy pomiędzy przedsiębiorstwami a klientami detalicznymi.

Współpraca taka uczy się również znacznie szybciej, a zastosowanie w niej techniki jest znacznie większe i szybsze, niż w przypadku transakcji pomiędzy przedsiębiorcami a ich klientami. Dlatego też do funkcjonowania rynku b2b przykładana jest tak wielka uwaga.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak przydzielić role w zespole Scrum?

Zespół scrum charakteryzuje przede wszystkim to, że ma on trzy wyjątkowe role. W jaki sposób powinno się je przydzielić? Czym w ogóle należy kierować się podczas takiego przydzielania ról w zespole scrum? Otóż przede wszystkim trzeba tu podkreślić, że wcale nie jest to takie proste zadanie... Przydzielanie ról a szkolenia Trzeba bowiem tutaj podkreślić na pewno to, że aby zastosować w praktyce taki agile i scrum i aby naprawdę dobrze się nim zajmować, to koniecznie trzeba zainwestować w odpowiednie szkolenia. Tutaj zdecydowanie dobrze się sprawdza agile project management szkolenie prowadzone przez agile pm foundation. Dlaczego jest to tak ważne? Otóż poniżej oczywiście opisane zostaną poszczególne role w scrum oraz to, jakie osoby, o jakich predyspozycjach i umiejętnościach mogą je otrzymać. Niemniej niestety jest to tylko opis, który daje pewne ogólne wyobrażenie, a nie szczegółową wiedzę. Opis stanowi tylko wstęp do dalszej nauki, jeśli na nim poprzestaniemy, to niestety możemy dużo